יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

סדרה - קישוטים בעבודות סקראפ

בוקר טוב לקוראות היקרות!

היום הייתי רוצה לדבר על קישוטים בהם אנחנו אוהבות להשתמש בזמן יצירת דף אלבום, כרטיס או כל פרוייקט סקראפ אחר.

ישנם קישוטים יפים רבים שחלקם הינם פשוטים וקלים להכנה באופן עמצאי. הרשימה יכולה להיות ארוכה מאוד, אך אנחנו ננסה להתמקד באלו מהקישוטים שסקראפריות מתחילות יכולות להשתמש בעבודותיהן. יתכן שיוצרות מנוסות גם הן יוכלו למצוא כאן רעיונות שימושיים.

1. פרפרים
אלמנט קישוטי פופולארי שאף פעם אינו מאבד מקוריות . ניתן להכין פרפרים מנייר, לקפל טיפה את הקנפיים ולהדביק לדף בעמצא. ניתן אפילו לצייר על נייר צלליות פרפרים, או לגזור אותם ממגזינים, להוריד תמונות פרפרים יפות באינטרנט ולהדפיס, להחתים בעמצאות חותמות יפות וכו'. העיקר - לא להגזים עם הכמות, הרי בכל זאת אנחנו מדברים על קישוט ולא מרכז העבודה.

פרפרים
פרפרים
פרפרים
פרפרים
פרפרים
פרפרים
2. כפתורים 
אלמנט קישוטי חסר גיל. אנחנו תמיד יכולות למצוא בבית כמה כפתורים יפים ולהשתמש בהם לצורך הכנת פרח או עלים, לעשות מהם עיניים לדמות חמודה או אפילו לעצב בעזרתם מסגרת יפה.

כפתורים
כפתורים
כפתורים
כפתורים
כפתורים
כפתורים
כפתורים
3. כיסים ומעטפות
הכנת אלבום ולא הספיק מקום לכל התמונות? תמיד אפשר לייצר מעטפה יפה בשביל התמונות שנשארו ללא מקום. אגב, מעטפה יכולה להתאים לא רק לתמונות, אלא גם לכרטיסיות, גלויות, פתקים ודברי ממוראביליה נוספים.
כיסים אפשר להכין מנייר ולהדביק ישירות על עמוד, או לחילופין ניתן לייצר כיסי בד ולתפור אותם אל העבודה באמצעות מכונת תפירה או באופן ידני.

כיסים ומעטפות
כיסים ומעטפות
כיסים ומעטפות
כיסים ומעטפות
4. כתמי צבעים/דיו
מלבד העובדה שכיף לייצר אותם, כתמי דיו צבעוניים תמיד ייראו מרשים בעבודות סקראפ. נחמד ביותר, לדוגמא, לקשט בצורה כזו אלבום ילדים.

כתמי דיו
כתמי דיו
5. מפות
כמעט ודאי שלאחר אחד הטיולים המשפחתיים שלכם במקומות מעניינים ויפים, כמה מפות שטח נשארו ללא שימוש. ברור שניתן לשמור אותן לטיול הבא, אבל במידה ואינכם מתכננים לטייל באותו המקום פעמיים, ניתן לנצל את המפות לעיצוב רקע של דף אלבום על אותו הטיול. השתדלו למקם את המפה על הדף בצורה כזו שמתחם לתמונות יהיה ניתן לראות את המסלול שעברתם, את המקום בו שהיתם וכו. אפשרי לעשות סימונים על גבי המפה עצמה ועל שאר שטחה למקם את התמונות מהטיול.

מפה
מפה
6. חצים
איך אפשר להכין דף אלבום בלי חצים מגדלים, צורות וצבעים שונים?! לצייר חצים או לעקוף אותם בקו כל אחד יכול! ניתן לצבוע אותם עם מרקרים או צבעים אקריליים, ניתן לגזור אותם מנייר או חתיכות בד צבעוני, לכסות אותם בשכבת נצנצים וכו. חצים יכולים להצביע על אלמנט מרכזי בדף האלבום או על קטע ג'ורנאלינג כלשהו.

חצים
חצים
7. תגיות/תוויות בגדים
אם קניתן ג'ינס או חולצה חדשים ויש עליהם תוויות/תגיות יפות, אל תמהרו לזרוק אותן. מעל תגיות קשיחות, לדוגמא, אפשר להדביק נייר מעוצב או לכסות אותן בוואשי טייפ ולהשתמש בהן בעבודות סקראפ.

תגיות
8. אבני קישוט וחרוזים
חרוזים ואבנים הינם אלמנט קישוטי אוניברסלי לכל עבודת יצירה אפשרית. תמיד ניתן להדביק אבנים קטנות מעל דוגמא או תבנית כלשהי, ואילו חרוזים יכולים להוות פתרון מעולה ליצירת אמצע של פרח או עיניים לחיה חמודה או ציפור. עיצוב מהסוג הזה ייראה מיוחד ואלגנטי בכל מצב.

חרוזים ואבנים
9. קצוות קרועים/מחוספסים
 טכניקה של קצוות מחוספסים מוצאת שימוש בעבודות סקראפ לעיתים רבות. ניתן לקחת שניים או שלושה דפי נייר מעוצב, לקרוע אותם באופן שייצר קצוות אומנותיים, לסדר את החתיכות יפה על הדף וכך להקנות מראה יפה ויחודי לעבודה שלמה. הדבר החשוב ביותר זה לשמור על סגנון אחיד בין כל האלמנטים של הדף. 

קצוות מחוספסים
קצוות מחוספסים
קצוות מחוספסים
קצוות מחוספסים
10. אלמנטים סרוגים
דוייליס או פרחים קטנטנים סרוגים הינם קישוט ייחודי ונהדר. אם אתן אוהבות ויודעות לסרוג, הרי יצירת פרח קטן לא תדרוש הרבה מאמץ. אלמנטים סגורים, מלבד כך שהם נראים יפיפה על דפי האלבום, הינם קלים להדבקה. 

אלמנטים סרוגים
אלמנטים סרוגים
אלמנטים סרוגים

נראה שזהו, נגענו בקישוטים הנפוצים ביותר בעולם הסקראפ. אני מאחלת לכולכן יצירה מהנה והרבה השראה! 

11 תגובות:

  1. מקסים! תודה :) יש עוד הרבה סוגים של קישוטים שאני חושבת עליהם, אבל זה בהחלט מקיף והדוגמאות נהדרות ומעוררות השראה!

    השבמחק
  2. פוסט מעולה.
    תודה רבה!
    כבר קיבלתי כמה רעיונות חדשים
    :)

    השבמחק
  3. מקסים!! יופי של רעיונות והשראה

    השבמחק
  4. דוגמאות מקסימות. יופי של פוסט.

    השבמחק
  5. איזה יופי של סקירה
    כמה מהרעיונות כבר בפינטרסט שלי - ליצירה עתידית

    השבמחק
  6. תודה על סקירה מקסימה. אש קטנה

    השבמחק
  7. סקירה מניעה לפעולה...תודה!!

    השבמחק
  8. אלכסנדרה, תודה על פוסט מלא רעיונות, עם המון חשק ליצירה, אהבתי מאוד

    השבמחק
  9. איזה עושר של רעיונות...וואאוו..
    תודה אלכסנדרה על רשומה יצירתית ומעוררת השראה בגדול..:-)
    תודה על המוזה שמשתתפת בחגיגה:-)
    תודה:-)
    T42:-)

    השבמחק
  10. יופי של סקירה.
    האם אפשר לקבל קישורים לבלוגים מהם לקוחות התמונות? או שאולי זה הכח מהבלוג שלך, ואז אשמח לקבל קישור אליך...

    השבמחק
    תשובות
    1. היי :) תיארתי לעצמי שתעלה שאלה כזאת. ;) מתחת לכל תמונה יש קישור לבלוג ממנו היא נלקחה.

      מחק