יום רביעי, 9 באוקטובר 2013

יוצרות מראיינות יוצרות: ליביטי

היום אנחנו מתכבדות להושיב את ליביטי בכיסא המרואיין שלנו. לא יודעת מה איתכם, אבל כל שיטוט בבלוג של
ליביטי עושה לי חשק ללכת מיד ולקנות כמה מיסטים במקרה הטוב, או לפלוש לפינת היצירה שלה ולהציץ לה מעבר לכתף כשהיא עובדת במקרה הממש טוב :) והכי אני אוהבת את תמונות התקריב שמופיעות בפוסטים, ככה אני יכולה לראות את כל הפרטים הקטנים שפספסתי בתמונה הגדולה. אבל מספיק לדבר עליי... נתחילה.



מתי התחלת לעסוק ביצירה?
בשלב מאד מאוחר של חיי... לפני כ-4 שנים. אף פעם לא הייתי מהילדות שציירו/הדביקו/קישטו את המחברות וכו'. הדבר היצירתי היחידי שעסקתי בו היה סריגת קרושה. הייתי די מכורה לזה לפני שנים רבות. 

למה קוראים לבלוג שלך בשם הזה/אם היית הופכת את היצירה לעסק, איך היו קוראים לו?
בחיי שאני כבר לא זוכרת למה בחרתי בשם הזה :). מאחר שלא נראה לי שהיצירה תהפוך אצלי לעסק, אז קשה לי להיות יצירתית לגבי שם העסק הלא מציאותי.

 מה רצית להיות כשהיית קטנה?
 אהה, זאת שאלה קלה! רציתי להיות שחקנית/במאית.



האם את מתמקדת בתחום יצירתי מסוים, או עוסקת בכמה תחומים בו זמנית, או נודדת בין תחומים שונים לאורך זמן?
מתמקדת בהחלט. התחלתי עם קצת altered art, טיפה קווילינג וכרטיסים. לפני כ-3.5 שנים בעידודה של חברה וירטואלית, התחלתי לעצב דפים, ונתפסתי לזה מאד חזק. אני גם מאד אוהבת להכין מיני אלבומים. 

איך הסביבה מתייחסת לעיסוקים היצירתיים שלך?
בסלחנות, בסלחנות.. LOL
וברצינות – מכבדים את זה כמפלט שלי, כעיסוק שמרגיע ומהנה. הילדים כבר הסתגלו לכך שחדר המשחקים התמלא בחומרי יצירה. הם גם מאד אוהבים לחזור ולעיין במיני אלבומים שאני מכינה.



מהיכן את שואבת השראה?
מאתגרים, כמובן! קצת משיטוטים באינטרנט בבלוגים, פינטרסט ואתרים של יצרנים.

האם יש תבנית שבה את עובדת, למשל – האם את תמיד מתחילה מפלטת צבעים, או אולי מתמונה/אלמנט מרכזי?
זה תלוי. בד"כ אני משלבת סקיצה ופלטת צבעים, ואז בוחרת את התמונה המתאימה.

מהו הכלי/מוצר שאת משתמשת בו הכי הרבה, או יותר נכון – בלי מה לא היית יכולה להסתדר?
רק אחד? הגזמתן... אי אפשר לצמצם רשימה כזאת לפריט אחד, אבל אני אשתדל להתמקד – ניירות מדוגמים, מכשיר הדיסטרוס של אינגבילד בולם, סכין וסרגל (אם כי לאחרונה התחלתי להשתמש יותר ויותר בטרימר), הביג שוט!! (המכונה גם הביג שוס) ותבניות החיתוך.



האם היו מקרים שבו התחביב היצירתי שלך הכתיב אספקטים מסוימים של אירוע נתון? [למשל, האם נתת הנחיות לצלמים באירוע על פי משהו שהתכוונת לעצב מאוחר יותר (כמו אלבום)]
לא, אבל הילדים כבר יודעים שכאשר אני משגעת אותם בעוד ועוד צילומים שלהם, זה יגמר בדף/מיני אלבום...

האם את זוכרת מקרה בו השתמשת בחמרים לא שגרתיים במיוחד?
הרבה פעמים – לשוניות של פחיות שהפכו לפרחים סרוגים, לק של צפורניים שהותז על הדף (בגללכן... זה היה אחד האתגרים המעניינים שאהבתי)

האם יש יצירה מסוימת שאת קשורה אליה במיוחד, ולמה?
זאת דווקא הייתה שאלה קשה... בסופו של דבר בחרתי במיני אלבום "החיים יפים". זה מיני אלבום שהכנתי בסגנון וינטאג'י, על החוויות שלנו במלחמת לבנון השניה, כשנמלטתי מההפגזות בצפון והיינו 'פליטים' במרכז. ההכנה של המיני הזה הייתה חלק מתהליך של עיבוד החוויות מאותה תקופה, ולכן הוא יקר לליבי במיוחד.


לרשומת האלבום בבלוג של ליביטי

האם יש פרויקט שאת חולמת לעשות/להשלים?
כן ולא... רוב הזמן יש לי כמה וכמה פרויקטים שמתרוצצים בראשי שמיועדים להכנה. בד"כ אני גם מבצעת אותם, כך שהם לא נשארים בגדר "חלום". יש לי פרוייקט עתידי שבינתיים הוא לחלוטין רק בגדר רעיון, וזה להכין את אלבום הבר מצווה של בכורי.

מה הכי היית רוצה ללמוד לעשות?
אההמממ.... עוד טכניקות של מיקסד מדיה, כל מיני סוגי מיני אלבומים, פרחים תוצרת עצמית. אני כל הזמן אוהבת ללמוד דברים חדשים.




מהו הטיפ הכי שימושי שלך ליוצרות אחרות?
להעז לעשות, ולשוטט המון המון בבלוגים של יוצרות. לומדים משם המון ומקבלים השראה.

 תודה רבה ל'יוצאות מהקווים' שהזמנתן אותי להתארח אצלכן. הקמתן בלוג אתגרים והשראה ישראלי מוצלח ומצליח ואני מאחלת לכן, ולנו, שתמשיכו כך :)



ואנחנו, כרגיל, מודות לליביטי על שהקדישה לנו מזמנה, ומחכות לראות מה יצא תחת ידייך באתגרים הבאים :)
עד כאן הפרק הזה בסדרת הראיונות שלנו. מי יודע איפה ינחת השאלון בפעם הבאה... 

5 תגובות:

  1. עבודות מלאות צבע וחיים ומעוררות השראה!

    השבמחק
  2. ליביטי - יוצרת משובחת שאין מספיק סופרלטיבים לתאר את עבודותיה. תודה שנתתן לה את הבמה (לא כתבתי חשיפה כי לא העליתי בדעתי שיש מישהי שלא הכירה אותה). אש קטנה

    השבמחק
  3. ליביטי...:-)כל כך אוהבת את העבודות שלך.... את יוצרת נפלאה עם עבודות מרהיבות ומעוררות השראה ,, נהנתימהעבודות המושלמות..ושמחתי לקרא את הראיון המעניין שהוסיף רובד נוסף ליוצרת מעניינת..
    תודה והמשך יצירה נפלאה ,,,
    T42:-)

    השבמחק
  4. כיף לקרוא את תפיסת עולמה של יוצרת שאני מאוד נהנית מהעבודות שלה. יש לליביטי טעם משובח שבמשובחים!

    השבמחק