יום שבת, 18 בינואר 2014

הדרכה- בית פטריה מצנצנת ריקה- פיית מריציפן

הי כולם כאן שוב ענת- פיית מרציפן
החורף גרם להשראה  להיות מנומנת מעט.
ההשראה שלי מצאה עצמה מכורבלת בשמיכת פוך עם כוס  צ'אי ורדים מתובל בטבעות תפוחים מיובשיפ וחמוציות וקוביות שוקולד מריר בטעם אספרסו  לטבילה במשקה החם.
הגשם דפק בחלון
הרוח העיפה  את עלי השלכת בגינתי
וההשראה חיכתה לטיפות המים שתחדורנה מבעד לאדמה ותנביט בה את הדגדוג המוכר באצבעות    .

וכפטריה אחרי הגשם צמחה לה ההשראה בן לילה  הוליכה אותי שוב למדף הצנצנות הריקות במטבח שלי והורתה לי להכין בית פטריה חמוד ליצורי היער שאני מגדלת על המדף מעל כיור המטבח שלי

ומכיוון ששמחתי להכין אותו
ומכיוון שרציתי לשתף גם אתכם
צילמתי שלב אחרי שלב ואני מזמינה אתכם להכין אחד כזה משלכם ביחד איתי ולצרף  קישור לתמונה דרך התגובות לרשומה.


אז איך מתחילים?
החומרים:
צנצנת ריקה- השתמשתי בצנצנת  של חצי קג דבש
גרב בהיר- אפשר גרב שאיבד את בן הזוג שלו או גרב ישן
לבד אדום או ורוד לגג
לבד ירוק לדשא
לבד חום או שחור לדלת וחלונות
דבק
צבע אקרילי לבן
פרחים לקישט
מעט אקרילן למילוי
חוט ומחט

שלבי הכנה:

1. גוזרים מהגרב את אזור כף הרגל ומשאירים רק את החלק מעל לעקב.
עוטפים את הצנצנת  בחלק העליון של הגרב כשהמנג'ט כלפי מטה ומקפלים את החלק העליון לתוך הצנצנת


 


2. מניחים את המכסה של הצנצנת יריעת לבד בצבע שמיועד לגג הבית. מסמנים עגול ברדיוס גדול ב4 ס"מ מרדיוס המכסה .
מעבירים חוט מכלב לאורך הסימון וגוזרים תוך השארת ס"מ נוסף בשוליים ( סה"כ 5 ס"מ  מעבר לשולי המכסה)




3.מתחילים לכווץ את עיגול הלבד ע"י מתיחת החוט וממלאים אותו באקרילן על מנת ליצור נפח לכיפת הפטריה .
סוגרים את מכסה הצנצנת ומהדקים את החוט  מתחת למכסה על גבי הגרב העוטפת את הצנצנת .



 

 


4. חותכים דלת וחלונות מלבד ומדבירים לגרב


5. גוזרים מלבני דשא ירוקים ומורחים דבק רק על החלק התחתון שלהם כדי להקנות לדשא מראה פרוע ומתנפנף
 




6/ מקשטים בפרחים ( אפשר גם להוסיף פרפרים או ציפורים או רקמה כרצונכם\



7. טובלים קצה עגול של עט בצבע אקרילי ( או גואש) לבן  ומנקדים נקודות לבנות על גג הפטריה

 
 

 
 

והנה היא במקום המיועד לה  עם אוסף הצמחים ויצורי היער  שאני מטפחת במטבח שלי


שבוע טוב ומלא השראה לכולם
ענת
 

6 תגובות:

  1. ענתי, ההדרכה מקסימה והחלון מדהים במיוחד עם הפטריה

    השבמחק
  2. חורפי ומקסים!

    השבמחק
  3. חמוד ופורח! :)

    השבמחק
  4. תודה על ההדרכה ועל הרעיון המגניב

    השבמחק
  5. תחי המוזה! בית מתוק ומקסים, תודה על ההדרכה, טל.

    השבמחק